השפעת אובדן ובזבוז מזון על הסביבה – חלק א’

תחום תוכן
ביולוגיה
נושא מרכזי
מערכות אקולוגיות
כיתה
ח
עבר אישור

מטרת הפעילות

הדגמת ההשפעה של האדם על המרכיבים הביוטיים והא-ביוטיים בסביבה והצגה של פתרונות אפשריים להקטנת הנזק הסביבתי.

תקציר

פעילות זו נועדה להדגים את מידת ההשפעה של האדם על סביבתו ולדון בפתרונות אפשריים להקטנת הנזק הסביבתי.
במונח “סביבה” כוונתנו היא לכל מה שיש בעולם – המרכיבים הפיזיים הטבעיים, המרכיבים הביוטיים והמרכיבים האביוטיים, המרכיבים מעשה ידי האדם, האמצעים הטכנולוגיים, ובני האדם ופעולותיהם האישיות, החברתיות, הכלכליות והתרבותיות. באשר למקומו של האדם בטבע, יש גישות שונות, אך למרות הגישות השונות, יש הסכמה רחבה היום שאנחנו צריכים לחסוך במשאבים ולהימנע ככל שניתן מבזבוז.

הפנייה ליחידת הלימוד

 

כיתה: ח’
תחום תוכן: מדעי החיים – ביולוגיה
נושא מרכזי: מערכות אקולוגיות
נושא משנה: מעורבות האדם במרכיבי הסביבה והשלכותיה. השפעת החומרים והשימושים בהם על הפרט, החברה והסביבה.

מיומנויות: הפקת מידע מטקסטים.

עודכן לאחרונה

10.08.2017

יוצר הפעילות

ציפי היימן, מרכז מורים ארצי למו"ט חט"ב