פעילויות לימודיות שבהן הלומדים מעורבים רגשית מגבירות את המוטיבציה ללמידה. הספרות המחקרית מראה שפעילויות לימודיות אלו מאפשרות שיפור בהישגים ולמידה משמעותית.
עירור רגשות התלמידים בעת הלמידה קורה כאשר הנושא הנלמד נתפש על ידם כמעניין ורלבנטי. כאשר בלמידה מעורבת הנאה, אתגר סביר ושימוש בהומור, עולים בתלמיד רגשות חיוביים והוא מוכן להשקיע ולהתמיד יותר בתהליך הלמידה. מתן בחירה של פעילויות ומתן אוטונומיה ללומד לבחור את האופן בו הוא לומד מגבירים רגשות חיוביים כלפי תהליך הלמידה. העברת האחריות על הלמידה ללומד עצמו ומתן הזדמנות ללומד לתאר את תהליך למידתו ותוצריה (סינגור עצמי) יוצר תחושה כי המורה סומך ומאמין בלומד ומגביר את מסוגלותו העצמית. משוב חיובי ובונה של המורה ללמידה של התלמיד מגביר גם הוא רגשות חיוביים ומגביר רצון להתמיד כדי לזכות במשוב כזה שוב.
מבוא
לוח בחירה 1- רביה זוויגית ואל זוויגית ביצורים חיים
לוח בחירה 2 – מעורבות האדם בתהליך הרביה של יצורים חיים לצרכיו