במשימה זו משולבות שלוש אסטרטגיות פדגוגיות:
הערכה מאבחנת - באמצעות "תבניות שאלה דיאגנוסטיות" המשלבות בתוכן את כלי התיווך למטרות
שונות: לבניית התשובה, לשחזור הדרך אל התשובה, להערכת התשובות ולמטה-קוגניציה.
הוראה מתווכת – באמצעות כלי התיווך המותאמים לקושי של פיצוח שאלה מסדר חשיבה גבוה.
מעגל הלמידה – באמצעות רצף משימות המתחיל בפעילות דיאגנוסטית של הקשיים וממשיך במשימות
המשגה תרגול ויישום. רצף זה יסייע לתלמיד להבנות את המיומנויות הדרושות ואת ההתפתחות
המטה-קוגניטיבית של התלמידים לגבי הנדרש במשימות כמו אלו.
השאלות ערוכות לפי נושאים כאשר תחילה מופיעות שאלות העוסקות באינטראקציות ומתרגלות את כלי החשיבה. בהמשך מופיעות שאלות העוסקות בכוחות ובחוק השלישי של ניוטון בצורה מורכבת יותר. שאלות העוסקות בחיכוך והיבטיו מופיעות לאחר תרגול כלי החשיבה השלישי ("מכוחות לתנועה"). בהמשך מופיעות שאלות מסכמות ברמות שונות.