יחידה להוראה בשעה פרטנית בנושא גורמי סביבה א-ביוטיים וביוטיים – התאמת צמחים בעלי חיים לסביבתם

תחום תוכן
ביולוגיה
נושא מרכזי
מערכות אקולוגיות
כיתה
ח
פעילות
שעה פרטנית
עבר אישור

תקציר

יחידת ההוראה מיועדת להעמיק את הידע בנושא יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם. ביחידה ננקטות שתי דרכי הוראה:

פעילות חוץ כיתתית העוסקת בחקר השפעת הגורמים הביוטיים על הגורמים הא-ביוטיים ובחקר השפעת הגורמים הא-ביוטיים על הגורמים הביוטיים. במהלך פעילות חוץ כיתתית זו מתבקשים התלמידים לבצע תצפיות ומדידות בסביבה.
פעילות כיתתית במסגרתה נערך דיון בעקבות ביצוע התצפיות, תיעודן והמסקנות הנובעות מהן וכן דיון בנושא התאמת יצורים חיים לסביבתם.

הפנייה ליחידות הוראה

כיתה: ח’

 

תחום התוכן: מדעי החיים – ביולוגיה

נושא מרכזי: מערכות אקולוגיות

נושאי משנה: יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם

מיומנויות:

  • התלמידים יאתרו מידע מטקסטים.
  • התלמידים ייצגו מידע באופן מילולי.
  • התלמידים יבצעו תצפיות על פי הנחיות תוך שימוש בכלי מדידה כגון: מד טמפרטורה ומד לחות.
  • התלמידים יקראו/ יאספו נתונים תוך ציון יחידות מידה מתאימות.
  • התלמידים ינתחו ממצאי חקר מתוך תצפיות שבוצעו ויתארו ממצאים.

עודכן לאחרונה

23.05.2017

יוצר הפעילות

איגור ארמיאץ', אוספי הטבע הלאומיים באוניברסיטה העברית