פסח – מדע וטכנולוגיה בעשר המכות

נושא מרכזי
מערכות אקולוגיות
כיתה
ז, ח, ט
מיומנויות
מידענות

מהו הארבה?
ומהן הכינים (חוץ ממכה של גירודים)?

    • לפניכם רשימה של חלק מ”מכות מצרים”:
    • בחרו את אחת ה”מכות”.
    • קבלו מהמורה מאמרים /אתרי אינטרנט/אנציקלופדיה בהם תוכלו למצוא מידע הקשור ל”מכה” אותה בחרתם.
    • בעקבות קריאת חומר הרקע, הכינו דף מידע.
      דף המידע (מידף) צריך לכלול:
  • ארבה
  • צפרדע
  • כינים
  • דבר
  • ברד
  • חושך

ניתן, כמובן, להוסיף מידע מעניין נוסף שתמצאו במקורות המידע, וכן להוסיף תמונות/ איורים וכו’.

וכמו שנאמר ….” וכל המרבה הרי זה משובח….!”.

מצ”ב רשימה של אתרים בעברית, הרלוונטיים למטלה.

ניתן כמובן לבחור “מכות אחרות” או לחבר מטלות המכוונות לתוצרים אחרים/שונים של התלמידים.

תאור המכה במקורות – כולל ציטוטים

  • תאור מדעי קצר של התופעה/בעל החיים.
  • מתי התופעה/ בעל החיים הופך ל”מכה”- להסביר בעזרת דוגמאות.
  • דרכים/אמצעים בהם נעזר האדם כדי להתגבר על ה”מכה”.

עשר המַכּוֹת, הגִרסה המדעית, 1.4.2014, ,YNET

על הארבה:

על הדם:

האם ניתן לשנות את סוגי הדם שלנו וכך להקל על בעיית התאמת תרומות הדם? , הידען, 27.5.2015,

על השחין:

נגיפי האבעבועות מאיימים שוב, הידען, 15.7.2013

על הצפרדע:

על הדבר:

על כינים:

גנים של כינים מסייעים לתארך את הבגדים העתיקים בעולם – בני 70 אלף שנים, הידען, 20.8.2003

על ברד:

ברד, ויקיפדיה

על חושך:

עודכן לאחרונה

10.07.2018