אור

תחום תוכן
טכנולוגיה
כיתה
ז
פעילות
סרטון, פעילות לתלמיד
מיומנויות
מידענות
עבר אישור

תקציר

בסרטון “להיות מדען עם פרופסור דן בנושא האור” עוסקים בנושא: אור. מוצגת המצאתו של תומאס אדיסון – נורה חשמלית המאירה זמן ממושך יחסית ( בהשוואה לעששיות שהיו אמצעי ההארה המקובלים, בסוף המאה ה-19). מודגם ההבדל בין חומרים המשמשים כמקורות אור לבין חומרים המשמשים כמחזרי אור.

תחום: טכנולוגיה

נושאי משנה: מהות הטכנולוגיה וקשרי הגומלין בין טכנולוגיה לבין מדע, השפעת הטכנולוגיה על החברה והסביבה

מיומנות: מידענות, הסקת מסקנות

כיתה: ז’

מילות מפתח: סרטון, מידענות, מערכות טכנולוגיות ומוצרים, צורך, פתרון בעיות, שיפור איכות חיים, פיתוח מוצר, קבלת החלטות

פעילות לתלמיד

צפו בסרטון

  1. תנו דוגמאות לשני חומרים אטומים בבית. ציינו את תפקידם העיקרי בבית. האם קרני אור עוברות דרכם? תנו דוגמאות לשני חומרים שקופים בבית. ציינו את תפקידם העיקרי בבית. הסבירו מדוע האחד אטום והשני שקוף.
  2. תנו דוגמה אחת לחומר המשמש כמקור אור ודוגמה נוספת – לחומר מחזיר אור.
  3. נורת החשמל שהומצאה על ידי אדיסון עבדה על שפופרת ריקהמאוויר שבתוכה חוט פחם לוהט. הסבירו מדוע חוט הפחם לא נשרף, עם הדלקת הנורה.
  4. כיום נורת הלהט הוצאה משימוש והוחלפה בעיקר בנורות לד. הסבירו מדוע.

 

עודכן לאחרונה

29.07.2018

יוצר הפעילות

הטלוויזיה החינוכית