הדילמה
משימת עמ”ר בנושא: האם הממשלה צריכה לכפות על הציבור מעבר לאנרגיה מתחדשת ולאסור שימוש בדלק? כוללת חמישה חלקים:
חלק א’: הצורך בפיתוח מקורות אנרגיה חלופיים – הקדמה
חלק ב’: אנרגיה בת קיימא – מצגת למורה
חלק ג’: דיון: פעילות משחקית (נסיעת מבחן) בנושא
חלק ד: משימת הערכה – דף לתלמיד ; דף למורה
חלק ה’: מקורות מידע
הפנייה למשימת עמ”ר המלאה בנושא: האם הממשלה צריכה לכפות על הציבור מעבר לאנרגיה מתחדשת ולאסור שימוש בדלק?
תחום תוכן: כימיה, מדעי החיים
נושא מרכזי: חומרים, מערכות אקולוגיות
כיתה: ח’ ט’
מיומנויות: קבלת החלטות מושכלת טיעון, הנמקה, חשיבה ביקורתית, הצגת מידע הסקת מסקנות, מידענות, קריאת גרף
מילות מפתח: אדם סביבה, מעורבות האדם, פיתוח בר-קיימא, אקולוגיה, דלק, נפט, פחם, בנזין, אנרגייה חשמלית, פוטוסינתזה, CO2, אנרגיית רוח, אנרגיה סולארית, אנרגיית מים, אנרגיה גרעינית, ביו-דלק, פצלי שמן, אנרגיה מתחדשת, אנרגיה מתכלה, המרת אנרגיה, מצגת.
העולם זקוק למקורות אנרגיה חדשים, ידידותיים לסביבה ומתחדשים. מקור האנרגיה צריך להיות זול, זמין, נפוץ בטבע ובלתי מתכלה. אחד ממקורות האנרגיה העונים על דרישות אלו הינה קרינת השמש או מפלי המים ממקום גבוה לנמוך.
במשימת עמ”ר זו התלמידים בוחנים ראיות ומגיעים להחלטה האם השימוש בדלקים ממאובנים צריך להפסק. התלמידים מתבקשים להעריך פתרונות לבעיית זיהום האטמוספירה כתוצאה מפליטת דו תחמוצת הפחמן מכלי תחבורה, לנמק את טיעוניהם ולהמליץ על פתרונות לטווח הקצר ולטווח הארוך.