להורדת הפעילות פתחו חשבון על שמכם באתר PhET
הפנייה לפעילות לתלמיד בעברית
הפנייה לפעילות לתלמיד בערבית
פרטים על המשימה, דף למורה ועוד
הפנייה לדף לתלמיד
התלמידים בוחרים בחומצה חלשה/ חזקה/ או בבסיס חזק/ חלש ומבצעים מדידות:
- מהם השינויים ב- pH ; בעזרת שני כלי מעבדה: נייר לקמוס ומד pH.
- מהם השינויים במוליכות; בעזרת אלקטרודות.
אח”כ מתבקשים לרשום במחברתם,
- אלו מולקולות ויונים זוהו על ידם, בתוך כל אחת מהתמיסות הנבדקות.
- תיאור ברמה מיקרוסקופית של חומצה או בסיס שמכילים עודף יוני הידרוניום.
- תיאור הדמיון וההבדלים בין חומצה חזקה לחומצה חלשה או בסיס חזק ובסיס חלש.
נושא משנה 2: מבנה החומר
מילות מפתח: הדמיה, פעילות לתלמיד, תערובת, תרכובת, חומצה, בסיס, אינדיקטור, סולם pH , תהליך סתירה, יוני הידרוניום, יוני הידרוקסיל עתודה מדעית טכנולוגית, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות, תכנון חקר