להורדת הפעילות פתחו חשבון על שמכם באתר PhET
הפנייה לפעילות לתלמיד בעברית
הפנייה לפעילות לתלמיד בערבית
פרטים על המשימה, דף למורה ועוד
הפנייה לדף לתלמיד
התלמידים בוחרים את סוג הממס, הכמות שתוסף לכוס הכימית, את מצב הצבירה שלו (חומר מוצק, או תמיסה), את נפח התמיסה הנוצרת, את כמות המים שתוסף או תגרע ועוד. אח”כ:
- משנים את כמות המומסים.
- משנים את נפח התמיסה בכלי.
בודקים:
- מהו הצבע של התמיסה ומהו הריכוז שלה. הריכוז נמדד בעזרת “מד ריכוז” ביחידות של מול/ליטר;
רושמים תוצאות במחברת וקובעים:
- מתי הריכוז עולה ומתי הוא יורד; מתי הצבע כהה ומתי הוא בהיר.
- באילו דרכים ניתן לשנות ריכוז של תמיסה, נמקו.
נושא משנה: התא כיחידת מבנה ותפקוד בסיסית של יצורים חיים
מיומנויות: עיבוד ממצאים והסקת מסקנות, תכנון חקר
מילות מפתח: הדמיה, פעילות לתלמיד, החומרים העיקריים המרכיבים את התאים, תפקידם, תמיסות, ריכוזים, פעילות אנזימתית, סובסטראט, אנזים, עתודה מדעית טכנולוגית, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות, תכנון חקר