סיפור דוד וגוליית: כיצד משביתה אנטיביוטיקה קטנה את הריבוזום הענק
על הריבוזום, בית החרושת התוך תאי לחלבונים – פיענוח המבנה שלו ודרך פעולתו, ועל הקשר בינו לבין עמידות חיידקים לתרופות אנטיביוטיות – אחת הבעיות המטרידות ביותר את הרפואה כיום.
יש חשיבות גדולה למבנה הדעת או לדיסציפלינה של כל תחום. בדיון על אודות מדע וטכנולוגיה מוצע ללמד את שתי הדיסציפלינות – ידע, מתודולוגיה ויישום. כמקצועות נפרדים, עם שתי תוכניות לימודים נפרדות.
פוסטר הפתאר את תהליך הפיתוח של תרופה חדשה בצורת איורים הומוריסטיים.
הצמחים מהווים מאגר ענקי של מבנים כימיים המשמשים בסיס לתרופות. פריצת הדרך של הגנטיקה המולקולרית בצד מחשוב והדמיה הביאו לפיתוח טכנולוגיות חדשות המניעות את תעשיית התרופות
מדוע יש פער בין הפוטנציאל הלימודי של הלמידה החוץ-כיתתית לבין היישום הדל שלו בשטח? במרכז לשילוב למידה חוץ-כיתתית במכון ויצמן יוקנה למורים הידע הדרוש לשיפור יכולתם להוביל את תלמידיהם ללמידה משמעותית.
מעורבות חברתית ותרומה לקהילה בחברת טבע
מה מקומה של חברה עסקית בקידום החינוך המדעי? באילו דרכים תורמת “טבע” לקהילה שבה היא פועלת? כיצד יכולים המורים והתלמידים בארץ להינות מעשייה חברתית זו?
סקירה על הספר: “אתיקה, רגשות ובעלי חיים” על מעמדם המוסרי של בעלי חיים, מאת זאב לוי ונדב לוי.
סביבת הלמידה כוללת חוברת לתלמיד, מדריך למורה ואתר אינטרנט.
סביבת הלמידה כוללת ספר לימוד לתלמיד ואתר באינטרנט – “הקולייה”.
תיאור תערוכה פעילה בנושא תרופות במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד ירושלים לסיכום 100 שנים של תרופות בישראל. על כאב, על משככי כאבים וצמחי מרפא.
כדי להכיר מקרוב את האתגרים עמם מתמודדת חברת החשמל ואת דרכי הפתרון העומדים לרשותה מוזמנים המבקרים להגיע למרכזי המבקרים. שם אפשר גם להציץ אל תוך העולם המורכב שמאחורי הפקת החשמל.
התערוכה “מבט לשמיים” וימי שיא באסטרונומיה
תיאור פעילות הקשורה לאסטרונומיה שהתרכזה בשני מוקדים: בניית רצף הוראה/למידה ספיראלי בנושא אסטרונומיה בכיתות א’-ט’, והקמת סביבות למידה רב-גיליות, המותאמות לפעילות ימי שיא בנושא אסטרונומיה.
יישום למידה באמצעות חקר בבית הספר ותוצאות סקר שנערך בבתי ספר במגזר הערבי בקשר להכשרת המורים ויישום השיטה.
על יישום מוצלח של הנלמד בקורס הכשרת מורים מובילים ובהשתלמות מנחי פעילויות מתוקשבות. שילוב קבוצת דיון כאפיק תקשורת מתוקשב בין צוות המורים והתלמידים הביא להרחבת הלמידה ולניצול זמן החופשה.
הטמעה של סביבה מתוקשבת בקשר הבין-דורי
תוכנית הקשר הבין-דורי צמחה בסביבה מתוקשבת, תוך רצון להטמיע הלכה למעשה אצל בני הנוער הצעירים ערכים של כבוד, הקשבה, נתינה ומתוך רצון עז לשמור את פרקי ההיסטוריה של גמלאי רעננה.