מבדק – אקולוגיה

תחום תוכן
ביולוגיה
נושא מרכזי
מערכות אקולוגיות
כיתה
ח
פעילות
משימת הערכה
עבר אישור

תקציר

מבדק בן 15 פריטי הערכה הלקוחים מערכות ה.ל.ה, מערכות אקולוגיות (כיתות ז’ ו- ח’). כ-60% מהפריטים סגורים וכ-40% פתוחים. רמות החשיבה של הפריטים מחולקים כשליש לכל רמה: ידע/הבנה, יישום, חשיבה מסדר גבוה. השאלות הפתוחות דורשות רמות חשיבה גבוהה יותר.

הפנייה למבדק

כיתה: ח’
תחום התוכן: מדעי החיים – ביולוגיה
נושא מרכזי: מערכות אקולוגיות
נושא משנה:

  • יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין עצמם
  • מעורבות האדם במרכיבי הסביבה והשלכותיה

ציוני הדרך:

  • התלמידים יבחינו בין גורמים ביוטיים לגורמים א-ביוטיים.
  • התלמידים יבינו את הקשר בין גורמי סביבה א-ביוטיים לתהליכים ביצורים חיים והתאמות היצורים לסביבתם.
  • התלמידים יאפיינו סוגים שונים של יחסי גומלין בין יצורים חיים.
  • התלמידים ידעו לייצג את יחסי הזנה בתרשימים של שרשראות ומארגי מזון.
  • התלמידים יבינו את ההשלכות השונות שיש לפעילות האדם על המרכיבים הביוטים בסביבה.

מיומנויות: הפקת מידע מאיור, הסבר מדעי, קריאת טקסט והפקת מידע ממנו.

עודכן לאחרונה

26.03.2018