מבדק – מערכות אקולוגיות (1)

תחום תוכן
ביולוגיה
נושא מרכזי
מערכות אקולוגיות
כיתה
ח
פעילות
משימת הערכה
עבר אישור

תקציר

מבדק בן 20 פריטי הערכה סגורים ופתוחים הלקוחים מערכות ה.ל.ה, מערכות אקולוגיות
(כיתות ח’). רמות החשיבה של הפריטים מחולקים כשליש לכל רמה: ידע/הבנה, יישום, חשיבה מסדר גבוה. השאלות הפתוחות דורשות רמות חשיבה גבוהה יותר.

הפנייה למבדק בשפה העברית

הפנייה למבדק בשפה הערבית

כיתה: ח’
תחום התוכן: מדעי חיים – ביולוגיה
נושא מרכזי : מערכות אונקולוגיות
נושא משנה: המגוון הביולוגי, יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם,מעורבות האדם במרכיבי הסביבה והשלכותיה

ציוני הדרך:

  • מגוון היצורים בטבע מתבטא בשוני בצורה, במבנה ובאורח חיים.
  • מגוון המינים הקיים בעולמנו הינו תוצאה של תהליכים אבולוציוניים.
  • קיימים יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם.
  • קיימת התאמה בין יצורים לסביבתם.
  • קיימות רמות שונות של ארגון בעולם היצורים החיים (מדרג ביולוגי).
  • קיימים יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם.
  • מגוון המינים הקיים בעולמנו הינו תוצאה של תהליכים אבולוציוניים.
  • מעורבותו של האדם בסביבה משפיעה על המערכת האקולוגית.

מיומנויות: הפקת מידע מאיור, הסבר מדעי ארגון וייצוג מידע, השוואה

עודכן לאחרונה

26.03.2018