פלסטיק טוב או רע?

תחום תוכן
כימיה
נושא מרכזי
חומרים
כיתה
ט
פעילות
התנסות
עבר אישור

תקציר

במודולה זו אנחנו חושפים את התלמידים לבעיית הצטברות פסולת הפלסטיק והיערמותה למשך מאות שנים כירושה שלא מתכלה לניני הנינים שלנו!! החשיפה באה לידי ביטוי ע”י תמונות, קריאת טקסטים על פסולת הפלסטיק כמפגע אקולוגי שפוגע בבעלי חיים, בסביבה, במי הים והמעיינות ובנוף הירוק. בתחילת המודולה התלמידים לומדים מושגים חדשים: פולימר, יחידה חוזרת, פלסטיק, ופולימר מתכלה. בהמשך, הם מבצעים ניסויים לייצור סיבי ניילון, והמסת שקיות מתכלות במים. לקראת סוף המודולה התלמידים מקבלים כלי חשיבה לקבלת החלטות – ומתבקשים לחשוב ולקבל החלטה לגבי השאלה: איך ניתן להקטין את פסולת הפלסטיק? ולבסוף – התלמידים מתבקשים להציג בפני הכיתה את כלי החשיבה שהתבססו עליו בקבלת החלטתם ואת החלטתם המנומקת. התלמידים מקבלים מחוון שלפיו הוערכו הישגיהם בפעילות זו.
פעילות מהנה פורייה ומוצלחת.

פלסטיק

קהל היעד: ט’-י’

מיומנויות: קריאה של טקסטים רלוונטיים ותמונות, פעילות מעבדה עם פולימרים והצגה מול הכיתה.

הפנייה לפעילות

מצגת

פוסטר באנגלית

עודכן לאחרונה

26.11.2017

יוצר הפעילות

סנדרה אזואלוס-כץ, אפראח עאסי, פבל קוזמין, PROFILES