תקציר
דגם זה דן בעקרונות התורשה, תורשה וסביבה. הוא מתמקד בהוראת הנושאים: ה- DNA כחומר תורשתי, תכונות תורשתיות ותכונות נרכשות השפעת הסביבה על ביטוי התכונות התורשתיות ויכולת האדם להשפיע בהתנהגותו על הביטוי של תכונות תורשתיות. בתחום המיומנויות הדגם עוסק בהוראת הנושא שיח טיעוני: העלאת מגוון נקודות מבט והצדקת טענה והערכתה.
הפנייה לדגם ההוראה
תחום התוכן: מדעי החיים – ביולוגיה
כיתה: ט’
נושא מרכזי: מערכות ותהליכים ביצורים חיים
נושא משנה ב’: תפקודים של מערכות/ תהליכים ביצורים חיים: תורשה
תחום המיומנויות / תהליכי חשיבה: עיבוד ממצאים והסקת מסקנות
הדגם מבוסס על פעילות שנערכה בהשתלמות למורים מובילי תקשוב בחט”ב – מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות, קיץ תשע”ג.
הפנייה לחוברת המלאה