מדידות של pH באמצעות חיישנים – הכרת סולם ה-pH

תחום תוכן
כימיה, פיזיקה
נושא מרכזי
חומרים
כיתה
ח, ט
פעילות
התנסות, פעילות לתלמיד, פעילות מתוקשבת
עבר אישור

תקציר

בניסוי זה שני שלבים:
בשלב א נעקוב (נערוך תצפית) אחר שינוי הצבע של תמיסות בעלות- pH שונה, בעקבות הוספת מי כרוב.
מי כרוב, משנים את צבעם בנוכחות חומצות, ובסיסים, ולכן יכולים לשמש לזיהויים: בסביבה חומצית צבעם – אדום, בסביבה ניטרלית – חסרי צבע, בסביבה בסיסית – צבעם ירוק. מי כרוב אדום הם אינדיקטור לחומציות התמיסה.
בשלב ב נמדוד את ה- pH של התמיסות השונות, באמצעות חיישני pH.

תחום תוכן: מדעי החומר – כימיה, פיזיקה

נושא מרכזי: חומרים

נושא משנה: תרכובות

שכבת גיל: ח’

נושא משנה: מבנה החומר

שכבת גיל: ט’

תחום מיומנויות למידה: מיומנויות חקר – איסוף נתונים, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות.

מילות מפתח: חומצה, בסיס, אינדיקטור, עקום, pH,  טיטרציה

הפנייה לפעילות לתלמיד

הפנייה למדריך למורה

הפנייה למדריך ללבורנט

 

*ניסוי זה מהווה פרק מתוך חוברת ניסויים (אוגדן למורה) בנושא שימוש במעבדות דיגיטליות בתהליך ההוראה והלמידה של מקצוע מו”ט בחט”ב.

הפנייה לחוברת הניסויים המלאה

עודכן לאחרונה

06.02.2018

יוצר הפעילות

יעל שוורץ, סטלה חזינה, מרינה ארמיאץ' ואילנה הופפלד