תקציר
בניסוי זה שני שלבים:
בשלב א נעקוב (נערוך תצפית) אחר שינוי הצבע של תמיסות בעלות- pH שונה, בעקבות הוספת מי כרוב.
מי כרוב, משנים את צבעם בנוכחות חומצות, ובסיסים, ולכן יכולים לשמש לזיהויים: בסביבה חומצית צבעם – אדום, בסביבה ניטרלית – חסרי צבע, בסביבה בסיסית – צבעם ירוק. מי כרוב אדום הם אינדיקטור לחומציות התמיסה.
בשלב ב נמדוד את ה- pH של התמיסות השונות, באמצעות חיישני pH.
תחום תוכן: מדעי החומר – כימיה, פיזיקה
נושא מרכזי: חומרים
נושא משנה: תרכובות
שכבת גיל: ח’
נושא משנה: מבנה החומר
שכבת גיל: ט’
תחום מיומנויות למידה: מיומנויות חקר – איסוף נתונים, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות.
מילות מפתח: חומצה, בסיס, אינדיקטור, עקום, pH, טיטרציה
הפנייה לפעילות לתלמיד
הפנייה למדריך למורה
הפנייה למדריך ללבורנט
*ניסוי זה מהווה פרק מתוך חוברת ניסויים (אוגדן למורה) בנושא שימוש במעבדות דיגיטליות בתהליך ההוראה והלמידה של מקצוע מו”ט בחט”ב.
הפנייה לחוברת הניסויים המלאה