תקציר
בפעילות זו תמצאו הדמיה המדמה הקמה של טורבינות רוח בשני שלבים:
בחירת הפרמטרים הפיזיים של התחנה (שטח להבים וגובה התחנה).
בחירת מיקום התחנה על סמך מהירות הרוח הממוצעת באזור וסוג השטח (עירוני או פתוח).
ההדמיה מחשבת הערכה לכמות האנרגיה השנתית שניתן להפיק מתחנה זו.
ההדמיה מאפשרת להבין את ההשפעה של הפרמטרים השונים על כמות האנרגיה המופקת.
המשימה השניה בפעילות היא מיון נימוקים בעד ונגד הקמת טורבינות רוח בישראל. התלמיד מוזמן להביע את דעתו, ולענות על סקר בנוגע להקמת טורבינות רוח.
הפעילות מתאימה גם כשאלת עמ”ר (ערכים מעורבות רלוונטיות).
כיתה: ז
תחום תוכן: מדעי החומר – כימיה, פיזיקה
נושא מרכזי: אנרגיה (פיזיקה)
נושאי משנה:
- סוגי אנרגיה, המרות אנרגיה, מעברי אנרגיה וחוק שימור האנרגיה.
- משאבי (מקורות) אנרגיה, הפקת אנרגיה והשימושים בה.
- השפעת השימושים באנרגיה על הפרט, על החברה ועל הסביבה.
מיומנות: הפרדת משתנים, תקשוב, טיעון, הבעת עמדה, הסקת מסקנות
מילות מפתח: הדמיה, אנרגיה-סוגים, המרות ומעברים, השפעת הטכנולוגיה על החברה והסביבה, המחיר הסביבתי של הפיתוח הטכנולוגי, תקשוב, טיעון, הבעת עמדה, שאלת עמ”ר
הפנייה לפעילות לתלמיד
הפנייה למדריך למורה