אברונים בתא החי

תחום תוכן
ביולוגיה
נושא מרכזי
התא
כיתה
ט
פעילות
סרטון, פעילות לתלמיד
עבר אישור

תקציר

הסרטון ממחיש את הנושא: התא כיחידת מבנה ותפקוד בסיסית של יצורים חיים.

כיתה: ט’

תחום: מדעי החיים- ביולוגיה

נושא מרכזי: התא

נושאי משנה: התא כיחידת מבנה ותפקוד בסיסית של יצורים חיים

מיומנויות: הפקת מידע מסרטון, יצירת ידע חדש, הצגתו והפצתו, הערכת מידע

מילות מפתח: סרטון, מבנה תא חי, תא של בעלי חיים, תא של צמח, אברונים בתא החי, מיטוכונדריון, כלורופלסט, ריבוזום, ציטופלאזמה, קרום התא, דופן התא,  חומר תורשתי, DNA, RNA, הפקת מידע מהדמיה, הבדל בין הדמיה לצילום

המשימה:

  1. ליצור טבלה בעמודה אחת: שמות האברונים שהוזכרו בסרטון, בעמודה שנייה: תפקודם; בעמודה שלישית: ומה האנלוגיה שבה השתמשו יוצרי הסרט כדי לתאר תפקוד זה.
  2. התלמידים יתבקשו להביא חפצים המהווים אנלוגיה לאברוני התא. התלמידים יעבדו בצוותים של עשרה, כשכל תלמיד יציג את החפץ שהביא ויסביר את האנלוגיה לאברון שאותו הוא מציג לשאר חברי הצוות.
  3. התלמידים יציירו את אברוני התא השונים וייצרו קווים המגשרים בין האברונים השונים. הקווים יציגו קשרים אפשריים המתרחשים כדי לאפשר את תפקודו התקין של התא.
  4. הקבוצות יתחלפו וכל קבוצה תעריך את עבודתה של קבוצה אחרת.

הפנייה לסרטון

עודכן לאחרונה

07.08.2018

יוצר הפעילות

Hirofumi , 2006; יוצרי הפעילויות ותרגום - מכון דוידסון לחינוך מדעי