פיתוחים טכנולוגיים כסיוע להפחתת אבדן המזון

תחום תוכן
טכנולוגיה
נושא מרכזי
מערכות טכנולוגיות ותוצרים
כיתה
ז
פעילות
פעילות לתלמיד
מיומנויות
מידענות, תכנון חקר
עבר אישור

תקציר

בספט’ 2015 קבע ארגון האו”ם יעד של הפחתת אובדן המזון בעולם ב 50% עד שנת 2030. היעד נקבע בעקבות ממצאים שהעלו כי כ–30% ממוצרי המזון בעולם המיועדים לצריכת אדם – מתבזבזים.

דף למורה
פעילות לתלמיד
מילות מפתח: מערכות טכנולוגיות, קשרי הגומלין בין טכנולוגיה לבין מדע, תהליך התיכון כדרך לפתרון בעיות בטכנולוגיה; השפעת הטכנולוגיה על החברה והסביבה; הפקת מידע מטקסטים ומטבלאות. תכנון בניית המוצר: חומרים ,כלים. מיומנויות חקר מדעי:  ניסוח שאלת חקר על תופעות  הניתנות לבדיקה באמצעות ניסוי ,הכרת מאפייני הניסוי המדעי: גורמים משפיעים, גורמים מושפעים  בקרה  בידוד משתנים ושימוש בכלי מדידה, קריאת ממצאים מטקסט חזותי: טבלה, ניתוח ממצאי חקר.
הפעילות מורכבת משני חלקים. החלק הראשון כולל קריאת מאמר מדעי המתאר תהליך פיתוח טכנולוגי שבוצע על ידי צוות מחקר ממכון וולקני בשיתוף פעולה עם חקלאים. המאמר מלווה בדף עבודה. בחלק השני התלמידים מתבקשים להציע פיתוח טכנולוגי שיתרום להקטנת בזבוז המזון בבית.

עודכן לאחרונה

01.07.2019

יוצר הפעילות

ציפי היימן, הערות: ד"ר רון פורת, ד"ר אילנה הופפלד