תמיסות חומצה – בסיס

תחום תוכן
כימיה
נושא מרכזי
חומרים
כיתה
ט
פעילות
הדמיה, פעילות לתלמיד
עבר אישור

תקציר

הזמנה לחקר בנושא הקשר שבין חוזק החומצה (חלשה/ חזקה) או חוזק הבסיס (חזק/ חלש) לבין השינויים ב- pH ובמוליכות של התמיסה.

להורדת הפעילות פתחו חשבון על שמכם באתר  PhET
הפנייה לפעילות לתלמיד בעברית
הפנייה לפעילות לתלמיד בערבית
פרטים על המשימה, דף למורה ועוד
הפנייה לדף לתלמיד
התלמידים בוחרים בחומצה חלשה/ חזקה/ או בבסיס חזק/ חלש ומבצעים מדידות:

  • מהם השינויים ב- pH ; בעזרת שני כלי מעבדה: נייר לקמוס ומד pH.
  • מהם השינויים במוליכות; בעזרת אלקטרודות.

אח”כ מתבקשים לרשום במחברתם,

  1. אלו מולקולות ויונים זוהו על ידם, בתוך כל אחת מהתמיסות הנבדקות.
  2. תיאור ברמה מיקרוסקופית של חומצה או בסיס שמכילים עודף יוני הידרוניום.
  3. תיאור הדמיון וההבדלים בין חומצה חזקה לחומצה חלשה או בסיס חזק ובסיס חלש.

נושא משנה 2: מבנה החומר
מילות מפתח: הדמיה, פעילות לתלמיד, תערובת, תרכובת, חומצה, בסיס, אינדיקטור, סולם pH , תהליך סתירה, יוני הידרוניום, יוני הידרוקסיל עתודה מדעית טכנולוגית, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות, תכנון חקר

עודכן לאחרונה

08.08.2019

יוצר הפעילות

אוניברסיטת קולרדו PhET