ראיית צבעים

נושא מרכזי
מערכות ותהליכים ביצורים חיים
כיתה
ח
פעילות
הדמיה, פעילות לתלמיד
עבר אישור

תקציר

התלמידים בוחרים את צבע הנורה ואת צבע המסנן. תחילה בוחרים בצבע אחד בלבד. בהמשך, מערבבים אור אדום, ירוק וכחול בעוצמות שונות ובודקים את הצבע הנראה ב”עצב הראיה”. לאחר מכן, התלמידים עונים עונים על השאלות שבהמשך.

להורדת הפעילות פתחו חשבון על שמכם באתר  PhET
הפנייה לפעילות לתלמיד בעברית
הפנייה לפעילות לתלמיד בערבית
פרטים על המשימה, דף למורה ועוד
שאלות

  1. תארו מה קורה לאור בצבע אחד כאשר הוא עובר דרך מסנן. האם המסננים משפיעים על הצבע הנקלט בעצב הראייה?.
  2. הסבירו מה קורה כאשר למסנן ולנורה יש צבעים דומים.
  3. השתמש בכפתור המאפשר לכם לקבוע את כמות כל אחד מהצבעים: אדום ירוק וכחול כדי לייצר תערובות בצבע: כתום, סגול, חום ואפור. כמה אדום, ירוק וכחול צריך להוסיף מכל אחד מהצבעים האלה?

תחום: מדעי החיים
מילות מפתח: הדמיה, פעילות לתלמיד, עתודה מדעית טכנולוגית, מדעי החיים, תקשורת, מבנה אבר חוש של האדם (עין) והתאמתו לתפקודיו, עין: אישון, קרנית, עדשה, רשתית, עצב הראיה, קליטת גרוי, תגובה, פוטון, קרן אור, מסנן, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות, תכנון חקר

עודכן לאחרונה

27.08.2019

יוצר הפעילות

אוניברסיטת קולרדו PhET