תקציר
בפעילות זו משנים את זווית הפאנל הסולארי יחסית לקרינת אור ממנורת שולחן: 90°, 60°, 45°, 30°, 0°, במשך 5 דקות, כאשר המנורה הדולקת מוצבת במרחק של 30 ס”מ מהפאנל. בודקים מה הקשר בין זווית הפאנל הסולארי יחסית למקור הקרינה לבין עוצמת הזרם (או המתח) הנמדדת באמצעות חיישן זרם. תוצאות המדידות יאפשרו להמליץ על זוויות אופטימליות, בהן כדאי להציב את התא הסולארי הנייח, כדי להפיק יעילות מרבית בהמרת אנרגיית קרינה מהשמש לאנרגיה חשמלית.
תחום תוכן: מדעי החומר – כימיה, פיזיקה.
נושא מרכזי: אנרגיה.
נושא משנה ב: מקורות אנרגיה, הפקת אנרגיה והשימושים בה.
שכבת גיל: ח’.
תחום תוכן: מדעי החומר – פיזיקה ומערכות טכנולוגיות.
נושא מרכזי: אנרגיה ומערכות טכנולוגיות.
שכבת גיל: ט’.
תחום מיומנויות למידה: מיומנויות חקר – ביצוע ניסוי, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות.
הפנייה לפעילות לתלמיד
הפנייה למדריך למורה
הפנייה לחוברת המלאה