יצור שלא נראה מעולם- הגוף כמערכת על

תחום תוכן
ביולוגיה
נושא מרכזי
מערכות ותהליכים ביצורים חיים
כיתה
ז
פעילות
סרטון
עבר אישור

תקציר

מיועד למורי מורים.
השיעור המצולם עוסק בהגדרת המושג “מערכת” בכלל ו”גוף האדם כמערכת על” בפרט ותכנון מערכת דמיונית. השיעור מבוסס על רצף שאלות מנחות המזמנות דיון שמטרתו לנסח את ההגדרה של המושג “מערכת” ולהבין את משמעות הסיסמה “הגוף כמערכת על”. לאחר הבנת המושגים הנ”ל התלמידים מתכננים בזוגות מערכת דמיונית. בתכנון המערכת התלמידים מתבקשים לשים דגש על ההבחנה בין הרכיבים הבונים את המערכת, התהליכים המתקיימים במערכת והקשרים בין הרכיבים והתהליכים. התוצר (פוסטר המתאר את המערכת הדמיונית) משמש כפלטפורמה לדיון על השוני בין המערכות הדמיונית למערכת ביולוגיות אמתיות והקשר המתבקש בין המערכות השונות ביצורים חיים.

לצפייה במסך מלא לחצו כאן

כיתה: ז’

תקציר: 

השיעור המצולם עוסק בהגדרת המושג “מערכת” בכלל ו”גוף האדם כמערכת על” בפרט ותכנון מערכת דמיונית. השיעור מבוסס על רצף שאלות מנחות המזמנות דיון שמטרתו לנסח את ההגדרה של המושג “מערכת” ולהבין את משמעות הסיסמה “הגוף כמערכת על”. לאחר הבנת המושגים הנ”ל התלמידים מתכננים בזוגות מערכת דמיונית. בתכנון המערכת התלמידים מתבקשים לשים דגש על ההבחנה בין הרכיבים הבונים את המערכת, התהליכים המתקיימים במערכת והקשרים בין הרכיבים והתהליכים. התוצר (פוסטר המתאר את המערכת הדמיונית) משמש כפלטפורמה לדיון על השוני בין המערכות הדמיונית למערכת ביולוגיות אמתיות והקשר המתבקש בין המערכות השונות ביצורים חיים.

 

עודכן לאחרונה

08.05.2018

יוצר הפעילות

השיעור המצולם תוכנן ובוצע ע"י מרכז מורים ארצי למו"ט בחט"ב בשנים 2013 – 2015.