האי השוקע

נושא מרכזי
מערכות אקולוגיות
כיתה
ח
פעילות
פעילות לתלמיד
מיומנויות
מידענות

תקציר

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של עליית מפלס פני הים, המסת קרחונים, התחממות כדור הארץ, עלייה בריכוז ה-CO2 באוויר ועוד. העולם נחלק לשתי אסכולות עיקריות. האחת הטוענת כי עליה זו היא טבעית, והשנייה כי היא נובעת מפעילות של האדם. טענות אלו בעלות השפעה רבה על כלכלת המדינות המתועשות ובראשם ארה”ב, סין, הודו, ועוד. מי צודק? האם איכות הסביבה ושימורה חשובים יותר מהכלכלה? האם חיים של אחד שווים יותר מהאחר? הנושא מעלה שאלות אתיות חשובות והתלמידים יתבקשו לתת את הדעת עליהן. ניתן לסכם את הפעילות בעזרת מצגת ביחידת הלימוד “האי השוקע”.

נושא מרכזי: מערכות אקולוגיות
מצגת האי השוקע
דף למורה
נושאי משנה:
יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם
מעורבות האדם במרכיבי הסביבה: השלכות, בעיות ופתרונות
כיתה: ח’
מיומנויות: מידענות, קריאת גרפים, יישום, סינתזה, הבנה, בניית מצגת, הבעה בע”פ, הצגת טיעון מנומק, ניהול דיון.
מילות מפתח: פעילות לתלמיד, טיעון, מידענות, אקולוגיה, שימור סביבה,  השפעות סביבתיות, התחממות כדור הארץ, עליית מפלס הים, אפקט החממה.
הפעילות מבוססת על יחידת הלימוד : “האי השוקע” באתר engage, בגרסה העברית.

עודכן לאחרונה

06.03.2019

יוצר הפעילות

ניר הדר. במסגרת השתלמות "כלים דיגיטליים להוראה משמעותית – קיץ תשע"ח, מכון ויצמן.