לאסור הכנסה של מכונות למכירת ממתקים ומשקאות ממותקים, בבית הספר

הדילמה:
לאסור מכירה של  משקאות ממותקים בבית הספר כדי למנוע השמנה ולעודד תזונה בריאה?
משימת עמ”ר זו כוללת חמישה חלקים:
חלק א  מגפת ההשמנה ותקשורת הורמונלית – הקדמה
חלק ב:  האם נמליץ להתעקש שתלמידים יאכלו אך ורק מזון בריא? – יתרונות וחסרונות – מצגת למורה
חלק ג: האם ניתן להסיק כי משקאות קלים גורמים להשמנה – דף לתלמידדף למורה
חלק ד החדרת שינוי בהרגלי אכילה
חלק ה: מקורות מידע
הפנייה למשימת עמ”ר המלאה בנושא: לאסור הכנסה של  מכונות למכירת ממתקים ומשקאות ממותקים, בבית הספר

כיתה: ט
תחום התוכן:  מדעי החיים – ביולוגיה
נושא מרכזי: מערכות ותהליכים ביצורים חיים – הזנה
נושא משנה: בריאות האדם, איכות החיים ודרכים לשמירתן
מיומנויות: קבלת החלטות מושכלת טיעון, הנמקה, חשיבה ביקורתית, הצגת מידע הסקת מסקנות, מידענות, קריאת גרף
מילות מפתח: משימת עמ”ר, דילמה, סוכרים אינסולין, סכרת, סוכר, גרף, סקר, קבלת החלטות, מיון, אורח חיים בריא איכות חיים מיטבית, חולי, אינסולין, גלוקגון, משוב, הורמון.

בשלושת העשורים האחרונים מתרחשת עלייה תלולה בהשמנה אצל מבוגרים וצעירים בעולם המערבי. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר עודף משקל והשמנה כמחלה כרונית. השמנת יתר היא לעתים קרובות תוצאה של תזונה לקויה, הרווחת גם בקרב בני הנוער. הגורמים המשפיעים על הרגלי האכילה והעדפות המזון, הינם רבים. ביניהם: גיל, פעילות גופנית, הרגלי הסביבה הקרובה (כמו משפחה), השפעת החברה, זמינות מזונות, ועוד.