הדילמה:
צריכת מזונות מהונדסים – סיכויים וסיכונים
משימת עמ”ר בנושא: צריכת מזונות מהונדסים – סיכויים וסיכונים, , כוללת חמישה חלקים:
חלק א פיתוח שיטות של הנדסה והשבחה גנטית- הקדמה
חלק ב: שיקולים אתיים, סוציואקונומיים, קניין רוחני, סביבתיים בצריכת מזון מהונדס גנטית – מצגת למורה
חלק ג: ייצור מזון בעל ערך תזונתי רב – קבלת החלטות בכלי “מעגלי נימוקים”– דף לתלמיד
חלק ד: משימת הערכה – דף לתלמיד, דף למורה
חלק ה: מקורות מידע
הפנייה למשימת עמ”ר המלאה בנושא: צריכת מזונות מהונדסים – סיכויים וסיכונים
כיתה: ט
תחום התוכן: מדעי החיים – ביולוגיה
נושא מרכזי: מערכות ותהליכים ביצורים חיים
נושא משנה 2: תפקודים של מערכות/ תהליכים ביצורים חיים – תורשה
מיומנויות: קבלת החלטות מושכלת טיעון, הנמקה, חשיבה ביקורתית, הצגת מידע הסקת מסקנות, מידענות, קריאת גרף
מילות מפתח: משימת עמ”ר, דילמה, העברת החומר התורשתי מדור לדור, פנוטיפ, גנוטיפ, המשכיות קיומם של המינים, רבייה זוויגית , שונות גנטית. מצגת, טיעון, נימוק, דילמה, מידענות, הסקת מסקנות.
קיימת הסכמה רחבה בקרב מדענים כי אפשר לצרוך מזון מהונדס גנטית בביטחון וכי יש למזון המהונדס פוטנציאל גדול לספק תועלת משמעותית לאנושות. למרות זאת, אנשים רבים עדיין מסתייגים מצריכת מזונות מהונדסים או מביעים התנגדות נמרצת, לשימוש בהם.