גיליון 6 ל”קריאת ביניים”

גיליון 6 קריאת ביניים כריכה קדמית

פרס נובל “כחול לבן”

פרס נובל בכימיה הוענק לשני מדענים ישראלים מהטכניון ,פרופ ‘אברהם הרשקו ופרופ ‘אהרון צ ‘חנובר,יחד עם החוקר האמריקני אירווין רוז מאוניברסיטת קליפורניה ,על עבודתם בגילוי מנגנון התפרקות החלבונים בתא .

טיפוח אוריינות במדעים – תכנית התערבות בדגש על כיתות ט’

תכנית ההתערבות לפיתוח אוריינות מדעית היא חלק ממהלך כולל של משרד החינוך שמטרתו טיפוח האוריינות בקריאה, במדעים ובמתמטיקה .

תפקוד מערכת החיסון בשיח מוח – גוף – נפש

נוכחות התאים האוטואימוניים בפרט הבריא איננה כשל חיסוניאלא מגמה חיסונית ,ואם זה כך ,הרי תפקידיהם הם בראש ובראשונה תחזוקה במצבים תקינים וריפוי במצבי חולי .זוהי תאוריה חדשה ושנויה במחלוקת.

כיצד ניתן לשפר הישגים במבחני TIMSS במדעים?

אי ההצלחה במבחני ה –TIMMS – במדעים נובע מהתנסות בלתי מספקת בתהליכי החשיבה הנדרשים לפתרון בעיות במדעים ,ומחוסר התמודדות עם בעיות חדשות .תכנית ל “העשרה אינסטרומנטלית” מתמקדת בפיתוח תהליכי החשיבה הנדרשים מתלמידים.

פוסטר – אלברט אינשטיין – האיש ופעולו על בולים

משרד החינוך ,התרבות והספורט ,המזכירות הפדגוגית ,אגף המפמ “רים, הפיקוח על הוראת הפיזיקה ורשות הדואר , השירות הבולאי ,המחלקה לחינוך ולבולאות -יוזמה ותכנון דר ‘דוד סלע .

איינשטיין בחיי היום יום

האם אתם מנווטים בעזרת ?GPS תולים תמונות בעזרת פלס לייזר ?מצלמים מסמכים ?הגידו תודה לאיינשטיין .התאוריות של איינשטיין הולידו כמה וכמה טכנולוגיות העומדות בבסיס פיתוחם של מוצרי צריכה .

2005 – שנת הפיזיקה העולמית

יוזמות ופעילויות המוצעות לרגל שנת הפיזיקה העולמית .

תפיסת התהליך לפתרון בעיות בטכנולוגיה אצל תלמידי חט”ב הלומדים את תהליך התיכון בגישות הוראה שונות

במחקר זה נמצאה הגישה התפקודית מתאימה יותר להוראת פתרון בעיות בטכנולוגיה מאשר הגישה המסורתית (השלבית). ניתן להסיק שלגישת ההוראה התפקודית יש יתרון ביצירת מודלים מנטליים יעילים יותר לפתרון בעיות ולשימוש במודלים אלה .

הערכת מיומנויות חשיבה גבוהות בקרב תלמידי חט”ב הלומדים בפרויקט WISE

ממצאי המחקר העיקריים מצביעים על תרומת השימוש בסביבת הלימוד WISE לביטוין ולקידומן של מיומנויות החשיבה הגבוהות :הנמקה ,חשיבה רפלקטיבית ופתרון בעיות.

יוזמות ותוכניות חינוכיות

לחשוב במקום העיפרון

תכנית “מצוינות”2000 היא תלת –שנתית ומופעלת בהיקף של ארבע שעות שבועיות לפחות .התכנית מאפשרת לתלמידיה, ובמיוחד לילדי הפריפריה ,להיחשף לנפלאות המדע ולקחת חלק במהפכה הטכנולוגית במסגרת בית הספר .

מהשתתפות בפעילות לזכרו של אילן רמון ועד למחנה חלל בטורקיה

רשמים וחוויות של תלמידים במחנה חלל בינלאומי בטורקיה,בעקבות זכייה בפרס ראשון בשלב המשימות המורכבות, בפעילות לזכרו של אילן רמון.

“הציפורים הנודדות אינן יודעות גבולות”

ישראל היא מסדרון אקולוגי שדרכו חולפות פעמיים בשנה כ 500 – מיליון ציפורים .תכנית הלימודים שפיתח המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון ,היא רב –תחומית במדע –טכנולוגיה -סביבה.

איסוף מי גשמים בבית ספר אלישר

פרויקט לאיסוף מי גשמים לניצול מידי או לאגירה לטווח קצריושם בבית ספר אלישר בירושלים שהיה חלוץ בניסוי זה .בשני החורפים האחרונים אסף בית הספר כ 2000-קוב מי גשם ומים ממוחזרים והשתמש בהם להשקיית גינות ולהדחת מיםבשירותים.

משאבים