- משימה מקדימה
א. משימה מקדימה לתלמיד – פיצוח שאלת מסקנה מנומקת קובץ PDF, קובץ וורד
ב. למורה – כלי לניתוח דיאגנוסטי של תשובות פיצוח שאלה קובץ PDF, קובץ וורד
ג. למורה – פיצוח שאלת מסקנה מסקנה מנומקת – תשובון למשימה המקדימה קובץ PDF - כלי עזר לתלמיד
א. כלי תיווך לפיצוח שאלה מסדר חשיבה גבוה קובץ PDF, קובץ וורד
ב. כלי תיווך לפיצוח שאלת מסקנה מנומקת קובץ PDF, קובץ וורד - דפי משימות לתלמיד
א. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת – המשגה קובץ PDF, קובץ וורד
ב. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתחילים – תרגול קובץ PDF, קובץ וורד
ג. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתקדמים – תרגול קובץ PDF, קובץ וורד
ד. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתחילים – יישום קובץ PDF, קובץ וורד
ה. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתקדמים – יישום קובץ PDF, קובץ וורד - כלים למורה
א. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת מצגת למורה
ב. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת – תשובון להמשגה קובץ PDF
ג. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתחילים – תשובון לתרגול קובץ PDF
ד. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתקדמים – תשובון לתרגול קובץ PDF
ה. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתחילים – תשובון ליישום קובץ PDF
ו. פיצוח שאלת מסקנה מנומקת למתקדמים – תשובון ליישום קובץ PDF
משימה 2: “פיצוח” שאלת מסקנה מנומקת
- תחום תוכן
- כימיה
- נושא מרכזי
- חומרים
- כיתה
- ז
- פעילות
- משימת אוריינות, משימת הערכה, פעילות לתלמיד
- מיומנויות
- מידענות, עיבוד ממצאים והסקת מסקנות
תקציר
במשימה זו משולבות שלוש אסטרטגיות ההוראה שבחרנו להתמודדות עם קשיי התלמידים שזוהו במשימת מפמ”ר לכיתה ז’:
הוראה מתווכת – באמצעות כלי התיווך המותאמים לקושי של פיצוח שאלה מסדר חשיבה גבוה.
הערכה מאבחנת – באמצעות “תבניות שאלה דיאגנוסטיות” המשלבות בתוכן את כלי התיווך למטרות שונות: לבניית התשובה, לשחזור הדרך אל התשובה, להערכת התשובות ולמטה-קוגניציה.
מעגל הלמידה – באמצעות רצף משימות המתחיל בפעילות דיאגנוסטית של הקשיים וממשיך במשימות המשגה תרגול ויישום. רצף זה יסייע לתלמיד להבנות את המיומנויות הדרושות ואת ההתפתחות המטה-קוגניטיבית של התלמידים לגבי הנדרש במשימות כמו אלו.