وحدة تعلُّم – تقييم في موضوع: صياغة شرح علمي لظواهر وعمليات (المبنى، المضامين واللغة)

مُصَادَقٌ عَلَيْهِ

תקציר

במשימה זו משולבות שלוש אסטרטגיות פדגוגיות:
א. הוראה מאבחנת (דיאגנוסטית) – בעזרת תבניות תשאול דיאגנוסטיות מדויקות
ב. הוראה מתווכת – בעזרת כלי עזר (כלי תיווך) לתלמידים להתמודדות עם קשיים ספציפיים
ג. רצף מעגל למידה – רצף משימה מבוסס על מעגל למידה לצורך הטמעת כלי התיווך ולהבניית היכולות של התלמידים.
יישום שלושת האסטרטגיות באופן משולב הוא הזדמנות נהדרת לקדם תכנון הוראה משמעותי וקידום תרבות של הערכה לשם למידה (הל”ל) תוך כדי שגרת ההוראה.
כדי להפיק מהמשימות את המיטב, חשוב לשלב במהלך המשימות תהליכים מגוונים של שיח מורה- תלמידים, משוב ומטה- קוגניציה.

  1. משימה מקדימה דיאגנוסטית
    א. מבנה תשובת הסבר מדעי – משימה מקדימה קובץ וורד ערבית.
    ב. למורה – הסבר מדעי – כלי דיאגנוסטי לניתוח תשובות קובץ PDF , קובץ וורד
    ג. מבנה תשובת הסבר מדעי – תשובון למשימה מקדימה קובץ PDF
  2. כלי עזר לתלמיד
    א. כרטיסי מידע להכרות עם רכיבי ההסבר מדעי קובץ וורד בערבית.
    ב. כלי תיווך לגיוס ידע מדעי קובץ וורד ערבית.
    ג. מארגן גרפי לבניית תשובת הסבר מדעי קובץ וורד ערבית.
  3. דפי משימה לתלמיד
    א. מבנה תשובת הסבר מדעי – המשגה קובץ וורד בערבית.
  4. כלים למורה
    א. מבנה תשובת הסבר מדעי מצגת למורה
    ב. תשובון למבנה תשובת הסבר מדעי – המשגה קובץ PDF

آخر التحديثات

24.10.2023