- משימה מקדימה
א. משימה מקדימה לתלמיד – פיצוח שאלת השוואה קובץ PDF, קובץ וורד
ב. למורה – כלי לניתוח דיאגנוסטי של תשובות פיצוח שאלה קובץ PDF, קובץ וורד
ג. למורה – משימת פיצוח שאלת השוואה – תשובון למשימה המקדימה קובץ PDF - כלי עזר לתלמיד
א. כלי תיווך לפיצוח שאלה מסדר חשיבה גבוה קובץ PDF, קובץ וורד
ב. כלי תיווך לניסוח שאלת השוואה קובץ PDF, קובץ וורד - דפי משימות לתלמיד
א. פיצוח שאלת השוואה – המשגה קובץ PDF, קובץ וורד
ב. פיצוח שאלת השוואה למתחילים – תרגול קובץ PDF, קובץ וורד
ג. פיצוח שאלת השוואה למתקדמים – תרגול קובץ PDF, קובץ וורד
ד. פיצוח שאלת השוואה למתחילים – יישום קובץ PDF, קובץ וורד
ה. פיצוח שאלת השוואה למתקדמים – יישום קובץ PDF, קובץ וורד - כלים למורה
א. פיצוח שאלת השוואה מצגת למורה
ב. פיצוח שאלת השוואה – תשובון המשגה קובץ PDF
ג. פיצוח שאלת השוואה למתחילים – תשובון לתרגול קובץ PDF
ד. פיצוח שאלת השוואה למתקדמים – תשובון לתרגול קובץ PDF
ה. פיצוח שאלת השוואה למתחילים – תשובון ליישום קובץ PDF
ו. פיצוח שאלת השוואה למתקדמים – תשובון ליישום קובץ PDF
משימה 1: “פיצוח” שאלת השוואה
- תחום תוכן
- כימיה
- נושא מרכזי
- חומרים
- כיתה
- ז
- פעילות
- משימת אוריינות, משימת הערכה, פעילות לתלמיד
- מיומנויות
- ביצוע תיכון, מידענות, תכנון תיכון
תקציר
במשימה זו משולבות שלוש אסטרטגיות ההוראה שבחרנו להתמודדות עם קשיי התלמידים שזוהו במשימת מפמ”ר לכיתה ז’:
הוראה מתווכת – באמצעות כלי התיווך המותאמים לקושי של פיצוח שאלה מסדר חשיבה גבוה.
הערכה מאבחנת – באמצעות “תבניות שאלה דיאגנוסטיות” המשלבות בתוכן את כלי התיווך למטרות שונות: לבניית התשובה, לשחזור הדרך אל התשובה, להערכת התשובות ולמטה-קוגניציה.
מעגל הלמידה – באמצעות רצף משימות המתחיל בפעילות דיאגנוסטית של הקשיים וממשיך במשימות המשגה תרגול ויישום. רצף זה יסייע לתלמיד להבנות את המיומנויות הדרושות ואת ההתפתחות המטה-קוגניטיבית של התלמידים לגבי הנדרש במשימות כמו אלו.