אינטראקציה, כוחות ותנועה – חוברת פעילויות ותרגילים לתלמיד ולמורה

תחום תוכן
פיזיקה
נושא מרכזי
כוחות ותנועה
כיתה
ח
פעילות
התנסות, פעילות לתלמיד
עבר אישור

תוכן עניינים:

  1. רציונל
  2. הנחיות להפעלת הגישה

2.1 תיאור האסטרטגיה והמסגרת המושגית

2.2 דוגמא לשילוב האסטרטגיה בהוראה

2.3 שילוב האסטרטגיה עם חומרי למידה

2.4 מהלכי שיעור אפשריים

2.5 תהליך ההוראה

  1. המאגר

3.1 שאלות ותשובות

3.2 פעילויות

3.3 ניסויים (הצעות למהלכי שיעור אפשריים המשלבים ניסויים)

  1. חומר עזר למורה

4.1כלי חשיבה

4.2 התרחשויות לתרגול  ותשובות

4.3 הקשיים הצפויים בהוראה ותפיסות שגויות נפוצות

  1. נספחים

5.1 ניתוח תיאורטי של הגישה המוצעת מושגים ועקרונות וסדר הצגתם

5.2 ביצועי הבנה

5.3 תוצאות המחקר המלווה את הפעלת האסטרטגיה בכיתות

5.4 המאמר: “פיסיקה עם חיוך בחטה”ב: כיצד להסביר תופעות בעזרת אסטרטגיה  ‘איכותית’ לפתרון בעיות”

5.5 המאמר: “תרומתו האפשרית של “המודל לשינוי תפיסתי” של פוזנר וחובריו להוראה  משמעותית של החוק השלישי של ניוטון”

5.6 קישורים למאמרים נוספים וספרות בתחום

 

 

לחוברת בגרסת PDF לחצו כאן

 

תודות: בפיתוח היחידה היו מעורבים אנשים רבים.

מצוות מטמו”ן: פרופ’ בת שבע אלון ופרופ’ אורי גניאל, קראו ביסודיות את הטיוטות העירו, תיקנו והקדישו זמן לדיונים משותפים.

תודה לשלמה רוזנפלד על הערותיו המועילות.

תודה לאורנה פאליק אשר העירה בשלבים הראשונים של פיתוח היחידה והפעילה את הגישה עם עמיתיה.

תודה מיוחדת נתונה לתלמידים ולמורים אשר למדו ולימדו על פי דפים אלה בשלבי הפיתוח השונים.

עודכן לאחרונה

27.08.2017

יוצר הפעילות

ד"ר רוני מועלם