תוכן עניינים:
2.1 תיאור האסטרטגיה והמסגרת המושגית
2.2 דוגמא לשילוב האסטרטגיה בהוראה
2.3 שילוב האסטרטגיה עם חומרי למידה
2.5 תהליך ההוראה
- המאגר
3.2 פעילויות
3.3 ניסויים (הצעות למהלכי שיעור אפשריים המשלבים ניסויים)
- חומר עזר למורה
4.1כלי חשיבה
4.3 הקשיים הצפויים בהוראה ותפיסות שגויות נפוצות
5.1 ניתוח תיאורטי של הגישה המוצעת מושגים ועקרונות וסדר הצגתם
5.2 ביצועי הבנה
5.3 תוצאות המחקר המלווה את הפעלת האסטרטגיה בכיתות
5.4 המאמר: “פיסיקה עם חיוך בחטה”ב: כיצד להסביר תופעות בעזרת אסטרטגיה ‘איכותית’ לפתרון בעיות”
5.6 קישורים למאמרים נוספים וספרות בתחום
לחוברת בגרסת PDF לחצו כאן |
תודות: בפיתוח היחידה היו מעורבים אנשים רבים.
מצוות מטמו”ן: פרופ’ בת שבע אלון ופרופ’ אורי גניאל, קראו ביסודיות את הטיוטות העירו, תיקנו והקדישו זמן לדיונים משותפים.
תודה לשלמה רוזנפלד על הערותיו המועילות.
תודה לאורנה פאליק אשר העירה בשלבים הראשונים של פיתוח היחידה והפעילה את הגישה עם עמיתיה.
תודה מיוחדת נתונה לתלמידים ולמורים אשר למדו ולימדו על פי דפים אלה בשלבי הפיתוח השונים.